لیست افزونه های افزایش سرعت سایت

افزونه های افزایش سرعت سایت

سایت هایی با سرعت بالا در رتبه بندی گوگل دارای رتبه بهتری می باشند. رتبه سایت برای دارندگان سایت اهمیت زیادی دارد، بنابراین سرعت آن نیز برای آنها دارای اهمیت است. افزونه ی بهبود سرعت به طراحان و دارندگان سایت در این مورد کمک میکند. در این مطلب به لیست افزونه های افزایش سرعت سایت می پردازیم. اگر شما هم قصد دارید سرعت وبسایت خود را افزایش دهید تا کاربرانتان تجربه بهتری داشته باشند و همچنین رتبه بهتری کسب کنید. این پست مخصوص شماست.

چه افزونه هایی سرعت سایت را بهتر میکنند؟

سرعت بالا برای یک سایت دارای اهمیت بسیار بالایی است. هرچه سایتی سریعتر بارگذاری شود احتمال بازدید کاربر از آن سایت افزایش میابد.
افزونه هایی وجود دارند که میتوانند به سایت شما سرعت ببخشند. بنابراین استفاده از آنها دارای اهمیت ویژه میباشد. در ادامه به افزونه هایی که سرعت سایت را بهتر میکنند میپردازیم‌.

۱. دبلیو پی راکت (WP Rocket)

این یک افزونه عملکرد همه‌جانبه وردپرس است که تمامی قابلیت‌های ذخیره‌سازی را که انتظار دارید و همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که احتمالا نداشته‌اید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
این افزونه هر زمان که تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید، به طور خودکار حافظه پنهان سایت شما را بازسازی میکند. همچنین این افزونه پایگاه داده وب سایت شما را با حذف داده های غیر ضروری، مانند ویرایش های پست، نظرات اسپم و موارد حذف شده بهینه می کند.
چطور سرعت سایتمو بهتر کنم؟
به طور کلی WP Rocket یک افزونه موثر برای افزایش سرعت وب های شما میباشد. در واقع این افزونه به بهبود سرعت و عملکرد وب‌سایت کمک کند، که می‌تواند تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان وب‌سایت فراهم کند و رتبه‌بندی وب‌سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشد. برای یادگیری نحوه نصب WP Rocket و پیکربندی این افزونه روی لینک کلیک کنید.

۲‌. نیتروپک (NitroPack)

افزونه بهبود سرعت سایت
نیتروپک یک افزونه بهینه سازی سرعت میباشد که فرآیند بهینه سازی وب سایت وردپرس شما را ساده می کند. برای شروع، باید افزونه رابط را نصب کنید و نیتروپک به طور خودکار شروع به بهینه سازی وب سایت شما می کند. مکانیزم های حافظه پنهان پیشرفته باعث محبوبیت این افزونه شده است.
نیتروپک روی کپی فایل های وب سایت شما کار می کند. در واقع این افزونه فقط نسخه های بهینه شده آن فایل ها را ایجاد می کند و از آنها استفاده می کند. در ادامه به بررسی انواع دیگر افزونه های افزایش سرعت سایت می پردازیم.
نصب و راه اندازی نیتروپک (NitroPack)

۳. پرفمترز (perfmatters)

بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت
این افزونه یک افزونه کاربردی و ضروری است که برای کاربران وردپرسی که به دنبال راه حلی برای  سبک کردن سایت خود برای بهبود سرعت وب سایت خود هستند عالی است.
این افزونه به شما این امکان را می دهد که بهینه سازی خودکار پایگاه داده را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، prefmatters عوامل غیر ضروری را که سرعت وب‌سایت‌های شما را کند می‌کنند مانند اموجی ها را غیرفعال میکند. برای راه اندازی و نصب افزونه prefmatters روی متن آبی رنگ کلیک کنید.

دوره جامع امنیت وردپرس نیز یکی از اصلی ترین دوره هایی است که هر سئوکار و پشتیبان سایت وردپرسی باید آن را بگذراند.

۴. آتوپتیمایز (Autoptimize)

افزونه اوپتمایز سایت
این افزونه یک افزونه رایگان وردپرس بسیار محبوب برای صاحبان سایتی است که به دنبال افزایش سرعت سایت و بهبود عملکرد خود هستند. این افزونه می تواند اصول اولیه مانند بهینه سازی تصویر، تجمع و کوچک سازی را انجام دهد. با این حال، عملکردهای مربوط به حافظه پنهان صفحه را انجام نمی دهد، بنابراین ممکن است لازم باشد این افزونه را با یک افزونه دیگر مانند پرفمترز (prefmatters) استفاده کنید.

نصب Autoptimize

این افزونه فضای خالی، نظرات و کدهای غیر ضروری را از فایل‌ها حذف می‌کند تا اندازه آنها را کاهش دهد بنابراین با این کار سرعت سایت را بهبود می بخشد.

۵. لایت اسپید کش (litespeed cache) یکی از بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت

افزونه بهبود سرعت سایت سئو
این افزونه  یک افزونه کش(حافظه پنهان) رایگان است که برای بهینه سازی سایت وردپرس شما برای بارگذاری سریعتر طراحی شده است. چیزی که این افزونه را از سایر افزونه ها متمایز می کند این است که یک کش در سطح سرور است. به این معنی که می تواند پرس و جوهای پایگاه داده را برای سرعت بخشیدن به وب سایت شما دور بزند.

0 تا 100 نصب افزونه لایت اسپید
علاوه بر این مورد به طور خودکار حافظه پنهان را برای هر صفحه یا پستی که به روز می شود پاک می کند و اطمینان حاصل می کند که بازدیدکنندگان به روزترین محتوا را مشاهده می کنند.

۶. شورت پیکسل (Short Pixel)

این افزونه هر کاری را برای بهینه سازی تصویر انجام می دهد تا مطمئن شود که سرعت وب سایت شما را بی جهت کاهش نمی دهد.
روش نصب افزونه های افزایش سرعت سایت
شورت پیکسل افزونه ای به حساب می آید که اندازه تصاویر را با فشرده سازی بدون افت کیفیت کاهش می دهد تا سرعت سایت بهینه شود. همچنین می‌تواند فایل‌های PDF را بهینه کرده و حجم آن‌ها را بدون تأثیر بر کیفیت کاهش دهد. علاوه بر این موارد، به طور خودکار تصاویر جدید را با اضافه شدن به وب سایت شما بهینه می کند.
به طور کلی در موارد بالا به برخی از افزونه های سرعت وردپرس پرداختیم. برای بهینه سازی سرعت سایت خود حتما یک و یا چند مورد از موارد بالا را در سایت خود نصب و فعال کنید‌.

افزونه های افزایش سرعت سایت چگونه کار میکنند؟

افزونه های سرعت و بهینه سازی وردپرس می تواند به شما کمک کند تا سایت خود را برای عملکرد سریع تر بهینه کنید. این افزونه ها با ذخیره صفحات وب سایت شما، بهینه سازی کد شما، به حداقل رساندن درخواست های HTTP و موارد دیگر کار می کنند.
افزونه های سرعت و بهینه سازی وردپرس چندین وظیفه کلی دارند. در اینجا به برخی از عملکرد این نوع افزونه ها میپردازیم.

۱. تغییر دادن

افزونه های سرعت صفحات شما را ذخیره میکنند تا دیگر وبسایت شما نیازی به بارگیری از سرور نداشته باشد.

۲. حذف کردن

این نوع افزونه های با حذف کردن موارد و و کاراکتر های غیر ضروری بدون تاثیر بر عملکرد و اندازه فایل ها را کاهش میدهد.

۳. بهینهسازی تصویر

افزونه‌های بهینه‌سازی و سرعت دهنده، می‌توانند به کاهش اندازه تصاویر بدون افت کیفیت کمک کنند و در نتیجه زمان بارگذاری سریع‌تر را فراهم کنند‌.

۴. فضای پنهان

این نوع افزونه ها با ذخیره کردن فایل های پرکاربرد در مرورگر های بازدیدکنندگان در فضای پنهان، سرعت وب‌سایت را بهبود می‌بخشد و امکان بارگذاری سریع‌تر را فراهم می‌کند.
به طور کلی افزونه های سرعت که بالاتر به آنها اشاره کردیم ممکن است یک یا چند مورد از موارد بالا انجام دهد و با این روش ها سرعت سایت شما را بهبود بخشند.

به چه علت سرعت سایت دارای اهمیت است؟

سرعت بارگذاری صفحه برای سئوی سایت بسیار مهم است. زیرا یکی از عوامل کلیدی تعیین کننده برای الگوریتم گوگل است. سایت های کند، بازدیدکنندگان را از خود دور میکنند. سایت هایی با سرعت بارگذاری بیشتر توسط گوگل به رتبه بهتری در میان سایت ها می رسند.

سخن نهایی

به طور کلی در این مقاله سایت شکرینو سعی کردیم به انواع افزونه های افزایش سرعت سایت بپردازیم. همچنین کارکرد این نوع افزونه ها را توضیح دادیم و توضیح دادیم که به چه علت سرعت یک سایت دارای اهمیت می باشد.
اگر شما این مطلب را مطالعه کردید قطعا به دنبال متمایز سازی خود از رقبا بوده اید. لذا شکرینو دوره ای را به شما معرفی میکند که بسیار کاربردی است. شما میتوانید با استفاده از دوره برنامه نویسی افزونه المان المنتوری وردپرس به هر المانی که دوست دارید دست پیدا کنید.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد امتیاز ها: 0

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

سوالات متداول

برای نصب افزونه های افزایش سرعت، مانند دیگر افزونه ها کافی است فایل zip افزونه را در بخش "افزودن افزونه" در پیشخوان ادمین وردپرس آپلود نموده و سپس فعال کنید.

در اکثر افزونه های افزایش سرعت سایت، قابلیت کش سایت وجود دارد و فقط کافیست آن را در تنظیمات افزونه فعال نمایید.

برای بررسی سرعت سایت میتوانید از ابزار های آنلاین مخصوص این کار مانند pagespeed و یا gtmetrix استفاده کنید.

درحالت کلی عدد خاصی بصورت معیار استاندارد برای سرعت سایت وجود ندارد اما طبیعتا هر چه سرعت سایت شما بالاتر باشد و زمان کمتری برای لود کامل (بارگزاری کامل) سایت شما نیاز باشد، سایت شما استاندارد تر است و بهتر است این زمان کمتر از 2 ثانیه باشد.

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قائم 24 آذر 1402

من یکی از معروف ترین قالب هایه وردپرسی آموزشیو ریختم. اما راضی نبودم راستیتش. دیگه خیلی معروفه قطعا شما هم میشناسید. اما واقعا سنگینه و افتضاح. راه حلی دارید که قالبو عوض نکنم؟
اگر نیست راه حلی، چه پیشنهادی میدید؟ قالب شما سبکه؟ میدونم هیچ بقالی نمیگه ماسته من ترشه. اما امتیاز قالب تو ژاکت خوب بود. و تو یکی از گروه های تلگرامی هم شما را پیشنهاد دادند.
تغییر قالب آخرین انتخابمه…
اگر چیزی به ذهنتون میرسه ممنون میشم راهنمایی کنید. دیدم تو بقیه بلاگا رو راست گفتید جوابو.
مرسی. قائم

متین شکری 26 آذر 1402

متوجه ام چه قالبی منظورتون هست. برای اینکه قالب رو عوض نکنین واقعیتش راه آسونی وجود نداره ولی میشه با برنامه نویس صحبت کرد تا بررسی کنه و بخش های اضافی قالب رو حذف کنه براتون تا سبک تر بشه. همچنین تنظیمات کش حرفه ای تر پیاده سازی بشه. حذف افزونه های اضافی هم میتونه تاثیر گذار باشه.
اما تغییر قالب بنظرم راه اقتصادی تر هست فقط بایستی مراحل انتقال به درستی طی بشه.
صرف اینکه قالب ما هست این مورد بعدی رو عرض نمیکنم. همونطور که در دیدگاه های ژاکت هم صادقانه اشاره شده که قالب برای برخی از امکانات مناسب نیست یا مناسب هست.
قالب آموزشی شکرینو تمامی مواردی که نیاز به بهینه سازی بوده رو انجام داده و تا حد ممکن سبک هست. و امکانات همون قالبی که فرمودین هم بصورت کامل داره. حتی اگر گزارشی از بهینه نبودن در بخش های مختلف بهمون بدن سریعا در آپدیت اون بخش هم بهینه میشه.
اگر جایی از صحبت ها براتون مبهم بود بفرمایید تا بیشتر توضیح بدم براتون
سپاسگزارم از اعتمادی که به ما دارین