راهنما راه اندازی و نصب autoptimize

بهبود عملکرد وب سایت برای ارائه یک تجربه کاربری خوب و افزایش رتبه در موتورهای جستجو ضروری است. افزونه های افزایش یا بهبود سرعت سایت یکی از اصلی ترین ابزارها هستند. افزونه autoptimize راه حلی مناسب برای بهینه سازی سرعت سایت شما با به حداقل رساندن و ذخیره اسکریپت ها و شیوه نامه ها ارائه می دهد. در این مقاله به بررسی راه اندازی و نصب autoptimize می پردازیم.

راه اندازی و نصب autoptimize

افزونه‌ی Autoptimize بهینه سازی سایت شما را بسیار آسان می کند. بنابراین به دلیل اهمیت بهینه سازی سرعت، در این مقاله از شکرینو به راه اندازی و نصب افزونه‌ی autoptimize که یکی از بهترین افزونه های رایگان بهبود سرعت است، می پردازیم.

1. وارد داشبورد وردپرس شوید.

از آنجایی که این افزونه یک افزونه‌ی رایگان است شما نیاز به خرید آن ندارید. البته اگر میخواهید از ورژن رایگان آن استفاده کنید. بنابراین به داشبورد وردپرس خود بروید و روی بخش plugins یا همان افزونه ها کلیک کنید.

2. روی افزودن جدید کلیک کنید.

پس از وارد شدن به بخش افزونه ها روی افزودن جدید یا همان add new کلیک کنید تا بتوانید افزونه‌ی مورد نظر خود یعنی autoptimize را سرچ کنید. در نوار جست و جو autoptimize را وارد کنید تا این افزونه برای شما بالا بیاید.

3. این افزونه را پیدا و نصب کنید.

پس از سرچ این افزونه می توانید آن را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید‌. سپس روی دکمه‌ی install now یا نصب کلیک کنید تا این افزونه‌ی بهبود سرعت نصب شود.
نصب autoptimize

4. فعالسازی افزونه autoptimize.

بعد از نصب افزونه کار ما با این افزونه تمام نشده است. باید بعد از نصب، آن را فعال کنیم تا به بهبود عملکرد سایت ما کمک کند. دکمه‌ی فعالسازی را میزنیم تا این اتفاق رخ دهد. بر روی این دکمه کلیک کنید تا افزونه در وب سایت وردپرس شما فعال شود.

5. تنظیمات مورد نیاز سایت خود را پیکربندی کنید.

شما می توانید تشخیص دهید که کدام یک از ویژگی های این افزونه به نیاز سایت شما بهتر پاسخ می دهد و سپس آن را فعال کنید. به بخش تنظیمات در داشبورد وردپرس خود بروید و سپس روی افزونه‌ی autoptimize کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه دسترسی پیدا کنید. شما میتوانید بر اساس ترجیحات خود هر یک از آنها فعال کنید. برای مثال میتوانید بهینه سازی HTML، CSS و جاوا اسکریپت را فعال کنید تا سرعت سایت شما بهبود یابد. همچنین میتوانید به طور مستقیم پس از فعالسازی افزونه روی تنظیمات خود افزونه کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات آن شوید.

6. ذخیره تغییرات.

بعد از اعمال تغییرات و پیکربندی تنظیماتی که می خواستید باید حتما آن تغییرات را ذخیره کنید تا آنها در سایت شما اعمال شوند. برای اینکار روی دکمه‌ی ذخیره‌ی تغییرات کلیک کنید تا به سایت خود عملکرد بهتری را هدیه دهید.
با انجام قدم به قدم این مراحل شما میتوانید به راحتی و به سرعت به سایت خود سرعت بخشید. حال اگر نسخه‌ی پرمیوم این افزونه را میخواهید تهیه کنید باید از مراحل زیر پیش بروید‌.
برای نصب نسخه پریمیوم افزونه Autoptimize، باید روندی مشابه بالا را دنبال کنید، اما پیش از آن باید مرحله تکمیلی خرید و دانلود افزونه پریمیوم از وب سایت Autoptimize را پیش ببرید.

1. خرید نسخه پرمیوم.

ابتدا باید نسخه پرمیوم افزونه‌ی autoptimize از وبسایت رسمی آن خریداری کنید. برای این کار به وبسایت رسمی  autoptimize بروید و نسخه پرمیوم مورد نظر خود را انتخاب کنید و به سبد خرید اضافه کنید. سپس از درستی آن اطمینان حاصل کنید و پرداخت را انجام دهید. پس از خرید موفق یک لینک برای دانلود افزونه برای شما ایجاد می شود.

2. دانلود افزونه.

پس از خرید نسخه پریمیوم، معمولا لینک دانلود یا دسترسی به فایل های افزونه را دریافت خواهید کرد. فایل های افزونه  Autoptimize نسخه پرمیوم را در رایانه خود دانلود کنید.

3. وارد داشبورد وردپرس شوید.

پس از خرید و دانلود افزونه‌ی autoptimize نسخه‌ی پرمیوم وارد داشبورد وردپرس بخش افزونه ها و افزودن افزونه‌ی جدید شوید.

4. فایل را آپلود کنید.

پس از ورود به بخش افزونه بر روی add new یا همان افزودن جدید کلیک کنید. سپس روی آپلود افزونه کلیک کنید و فایلی که قبلا دانلود کرده بودید را آپلود کنید.
ادامه‌ی مراحل مثل نصب و فعالسازی نسخه رایگان همین افزونه می باشد که بالاتر در این مقاله از شکرینو به آن پرداختیم. آن را نصب کرده و سپس فعالسازی کنید. سپس تنظیمات آن را براساس نیازهای ساخت خود پیکربندی کنید.

تنظیمات افزونه autoptimize

ست آپ افزونه آتوپتمایز

سخن نهایی

در نتیجه، بهینه سازی عملکرد وب سایت شما برای جذب و حفظ بازدیدکنندگان بسیار مهم است. با راه اندازی و نصب افزونه Autoptimize، می توانید سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید و شاهد تجربه کاربری بهتری باشید. استفاده از پلاگین هایی مانند Autoptimize می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد سایت شما تأثیر بگذارد و در نهایت منجر به افزایش بازدیدکنندگان و بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو شود. همین حالا به بهینه سازی سرعت سایت خود اقدام کنید و افزونه‌ی رایگان autoptimize را با راهنمایی های گام به گام و کامل بالا نصب کنید.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد امتیاز ها: 0

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *