راه اندازی و نصب افزونه perfmatters

نصب افزونه perfmatters

در دنیای پیشرفته و پرسرعت امروزی، عملکرد وب سایت ها نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جست و جو و نتیجه کاربری دارند. صفحاتی که بارگذاری کندی دارند معمولا در رقابت عقب می مانند. خوشبختانه برای سرعت بخشیدن به سایت پلاگین های وردپرسی وجود دارد که به طراحان کمک میکند. یکی از بهترین پلاگین ها برای افزایش سرعت سایت perfmatters می باشد. از این رو در این مقاله از شکرینو به راه اندازی و نصب افزونه perfmatters  می پردازیم.
نصب افزونه perfmatters

راه اندازی و نصب افزونه perfmatters

همانطور که به آن اشاره کردیم، از آنجایی که سرعت بارگذاری سایت برای داشتن تجربه کاربری خوب حتما مورد نیاز است، راه اندازی و نصب افزونه perfmatters یکی از واجبات هر سایت وردپرسی به شمار می رود.
perfmatters مقایسه با بقیه افزونه های سرعت
این افزونه برای بهینه سازی و افزایش سرعت وب سایت وردپرسی شما طراحی شده است که طیف وسیعی از ویژگی ها و عملکردها را ارائه می دهد که می تواند زمان بارگذاری سایت شما را کاهش  و سرعت آن را افزایش دهد. در ادامه به مراحل گام به گام آن می پردازیم تا هیچگونه مشکلی در طی راه اندازی آن برای شما پیش نیاید.

1. خرید افزونه

شما میتوانید از سایت رسمی perfmatters این افزونه را تهیه کنید. وقتی به سایت رسمی آنها وارد شدید روی گزینه buy now کلیک کنید. سپس مجوزی را که می خواهید انتخاب کنید. میتوانید نین تک سایت و 5 سایت و 25 سایت مجوز خود را انتخاب کنید. وقتی سفارش خود را بررسی کردید دکمه‌ی ادامه فرایند پرداخت کلیک کنید تا بتوانید یا از طریق paypal یا از طریق کارت بانکی آن را تهیه کنید. برای تکمیل فرایند خرید روی ثبت سفارش کلیک کنید.
راه دیگر خرید افزونه پرفمترز، خرید این پلاگین از مارکت های ایرانی مثل ژاکت و … است.

2. دانلود فایل perfmatters

پس از خرید، یک ایمیل با لینک دانلود برای شما ارسال می شود. برای دانلود فایل فشرده افزونه روی لینک کلیک کنید. مطمئن شوید که فایل را در مکانی ذخیره کنید که بعداً بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

3. نصب و فعالسازی افزونه perfmatters

پس از دانلود فایل به داشبورد وردپرس خود بخش پلاگین (افزونه) بروید و روی افزودن جدید کلیک کنید. روی اپلود پلاگین کلیک کنید و فایل زیپ شده را که از قبل ذخیره کردید بارگذاری کنید. پس از اتمام نصب، پیامی را مشاهده می کنید که از شما می خواهد افزونه را فعال کنید. بر روی دکمه Activate Plugin کلیک کنید تا افزونه Perfmatters در وب سایت شما فعال شود.
خرید افزونه سرعت سایت پرفمترز

فعالسازی perfmatters

4. پیکربندی تنظیمات پلاگین به عنوان چهارمین مرحله از نصب افزونه perfmatters

پس از فعالسازی این افزونه میتوانید تنظیمات آن را براساس خواسته‌ی خود و نیازهای سایت فعال کنید.
ابتدا باید در داشبورد روی تنظیمات و سپس perfmatters کلیک کنید. پس از کلیک کردن روی perfmatters صفحه ای برای شما باز میشود که باید رمز مجوز خود را وارد کنید. این رمز در طی همان ایمیلی که فایل فشرده‌ی افزونه را دریافت کردید، در اختیارتان قرار داده میشود. شناسه‌ی مجوز را ذخیره کرده تا بتوانید به ادامه مراحل بپردازید. سپس با توجه به نیاز سایت خود تنظیمات را فعال و یا غیرفعال کنید.

کانفیگ کردن قسمت general

کانفیگ کردن قسمت جنرال perfmatters

تنظیمات قسمت Assets افزونه perfmatters

تنظیمات قسمت Assets افزونه

تنظیمات قسمت Preloading

تنظیمات قسمت Preloading

تنظیمات قسمت lazy loading

تنظیمات این قسمت باعث کاهش تعداد درخواست‌هایی می‌شود که Google هنگام بارگیری صفحات شما دریافت می‌کند. زیرا سایت شما تا زمانی که تصاویر به نمایش کامل در نیایند، بارگذاری نمی‌شوند. اگرچه وردپرس به طور پیش فرض این ویژگی را دارد، اما آنقدر قدرتمند نیست.

تنظیمات قسمت lazy loading

تنظیمات قسمت فونت افزونه perfmatters

اگر از فونت‌های مورد تایید گوگل(مناسب وب) استفاده نمی‌کنید، سریعا فونت مناسب را نصب کنید.

تنظیمات قسمت فونت

تنظیمات قسمت CDN

تنظیمات قسمت CDN

تنظیمات قسمت آنالیتیکس

به جای بارگیری گوگل آنالیتیکس از سرورهای گوگل، این تنظیم به شما امکان می دهد اسکریپت های گوگل را به صورت لوکال میزبانی کنید که می تواند تأثیر زیادی بر امتیازات و سرعت کلی شما داشته باشد و همچنین تعداد کل درخواست ها را کاهش دهد.

تنظیمات قسمت آنالیتیکس

تنظیمات قسمت دیتابیس یا پایگاه داده

تنظیمات قسمت دیتابیس یا پایگاه داده

5. تغییرات را ذخیره کنید

پس از انجام تنظیمات افزونه، روی دکمه ذخیره تغییرات در پایین صفحه کلیک کنید تا تغییرات در وب سایت شما اعمال شود.

چرا پرفمترز را نصب کنیم؟

افزونه پرفمترز یک افزونه بسیار مفید برای بهینه‌سازی سرعت و عملکرد وب‌سایت شما است. این افزونه معمولاً ابزارهای مختلفی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا عوامل مختلفی که بر سرعت وب‌سایت شما تأثیر می‌گذارند را بهبود ببخشید.

بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت با استفاده از افزونه پرفمترز می‌تواند به چندین شکل به سرعت و عملکرد وب‌سایت کمک کند:
1. بهینه‌سازی تصاویر: افزونه پرفمترز می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویر و تصاویری که در وب‌سایت استفاده می‌شوند را بهینه‌سازی کرده و اندازه آن‌ها را کاهش دهید، که منجر به کاهش زمان بارگذاری صفحات وب شما می‌شود.
2. کش: این افزونه می‌تواند به شما کمک کند تا سیستم کش وب‌سایت خود را بهینه کنید تا صفحات وب سریع‌تر بارگذاری شوند.
3. بهینه‌سازی CSS و JavaScript: افزونه پرفمترز می‌تواند به شما کمک کند تا فایل‌های CSS و JavaScript وب‌سایت خود را بهینه کنید و آن‌ها را فشرده کنید، که منجر به کاهش حجم فایل‌ها و افزایش سرعت بارگذاری صفحات می‌شود.
4. بهینه‌سازی پایگاه داده: این افزونه می‌تواند به شما کمک کند تا پایگاه داده وردپرس خود را بهینه کنید و عملکرد آن را بهبود بخشید.

سخن نهایی

اگر به دنبال افزایش سرعت وبسایت خود هستید همین حالا افزونه perfmatters را نصب‌ کنید. با راهنمای گام به گام که بالاتر به آن پرداختیم شما میتوانید بدون هیچ مشکلی این افزونه را نصب و فعالسازی کنید.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد امتیاز ها: 0

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *