روش احراز هویت ایرنیک

احراز هویت ایرنیک

احزار هویت یکی از نیازهای دنیای تکنولوژی امروزی است. با افزایش تعداد کاربران راستی آزمایی مشخصات یکی از الزامات امنیت و جلب اعتماد دو طرفه است. احراز هویت ایرنیک یک روش ساده و در عین حال ضروری است که صاحبان دامنه های ملی باید حتما در انجام آن کوشا باشند.
نحوه ثبت دامنه ir

روش احراز هویت ایرنیک

همانطور که احتمالا میدانید، سامانه ایرنیک، سامانه ای است که ثبت دامنه های ملی (IR) در آن صورت می پذیرد‌. پیش از سال 1402 افراد ممکن بود سیستم احراز هویت را به نحوی دور بزنند اما با سیستم جدیدی که سامانه ایرنیک در نظر گرفته است، تقریبا امنیت بهتری برقرار شده است. بنابراین چنانچه در سامانه ایرنیک احراز هویت انجام ندادید بهتر است با ما همراه باشید و این کار را پیش ببرید. زیرا درخواست خدماتی از جمله تمدید، لغو، انتقال و بسیاری دیگر از خدمات، تنها برای دامنه های ملی انجام می گیرد که احراز هویت خود را تکمیل کرده باشند. به علت اهمیت این موضوع ما در این مقاله از شکرینو به روش احراز هویت ایرنیک به صورت قدم به قدم می پردازیم.

1. تایید آدرس ایمیل

در ابتدای ورود به سایت مراحلی که باید بگذرانید برای شما نمایش داده می شود.  ابتدا در بالای صفحه بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید. صفحه ای برای شما نمایش داده می شود تا فرم ورود را پر کنید. سپس گزینه‌ی “ربات نیستم” را تایید کنید تا وارد صفحه ای جدید شوید. پس از کلیک بر روی آن وارد به صفحه ای جدید می شود. سپس باید روی دکمه‌ی “شروع فرایند احراز هویت” کلیک کنید.
چطور در irnic دامنه ثبت کنم؟
مراحل اهراز هویت در ایرنیک
سپس شما باید درخواست کد تاییدیه به ایمیل را دهید. پس از کلیک بر روی آن دکمه، شما ایمیلی دریافت خواهید کرد و در متن ایمیل متنی به عنوان “تایید ایمیل” وجود دارد. شما با کلیک بر روی آن به راحتی مرحله اول را سپری کردید.

2. ثبت مشخصات هویتی مالک شناسه کاربری دامنه IR

پس از تایید ایمیل شما وارد مرحله‌ی دوم می شوید. در این مرحله شما باید اطلاعات مربوط به مالک شناسه کاربری دامنه ملی را وارد کنید. این اطلاعات شامل مواردی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و جنسیت است. پس از وارد کردن این اطلاعات به طور دقیق، با مفاد و شیوه نامه ایرنیک موافقت می کنید و اطلاعاتتان را ثبت میکنید.
اگر تمام اطلاعات به درستی وارد شده باشند شما یک تاییدیه سبز رنگ در بالای صفحه با متن “کاربر گرامی مرحله دوم احراز هویت شما با موفقیت انجام شد” خواهید دید که به شما اجازه ورود به مرحله بعد را میدهد.

3. ثبت اطلاعات تماس

پس از گذر از مرحله سوم شما باید شماره تماس صاحب دامنه را وارد کنید. سپس روی ثبت شماره و ارسال کد کلیک کنید تا کدی را برای تاییدیه دریافت کنید. پس از آن کدی که برای آن شماره تماس فرستاده شده است را در باکس بعدی وارد کنید و آن را تایید کنید.
اگر تمامی مراحل را به طور دقیق انجام دهید پیامی مبنی بر تکمیل احراز هویت برای شما نمایش داده می شود.
تکمیل فرم احراز هویت ایرنیک

سخن نهایی

هرچند که مراحل احراز هویت ایرنیک بسیار ساده و کوتاه است، اما مسئله ای جدی است که تمامی کاربران دارای شناسه دامنه IR باید آن را به طور دقیق انجام دهند. داشتن دامنه از اصلی ترین و اولیه ترین ملزومات طراحی سایت است. لذا موارد این مقاله را جدی بگیرید. با توجه به اهمیت این موضوع ما در این مقاله از شکرینو به صورت قدم به قدم به مراحل احراز هویت ایرنیک پرداختیم.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد امتیاز ها: 1

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *