افزایش سرعت پیشخوان وردپرس | بررسی جامع

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس یکی از مسائلی است که هر طراح سایتی به دنبال آن است. افزایش سرعت پیشخوان وردپرس از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین در این مقاله از شکرینو به طور اختصاصی با روشی گام به گام و ساده به افزایش سرعت پیشخوان وردپرس می پردازیم.

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

با وجود مزایای بسیار وردپرس، برخی از کاربران مشکلاتی را در مورد سرعت و دقت پیشخوان وردپرس گزارش کرده اند. پیشخوان وردپرس میزان ترافیک سایت، میزان بازدید کنندگان، هشدار های مربوط به به روز رسانی قالب ها و پلاگین ها و بسیاری از ویژگی های دیگر را در بر دارد. بنابراین سرعت و دقت بالای پیشخوان برای تمامی سایت های وردپرسی مهم و ضروری است. در ادامه به راه های اصلی افزایش سرعت پیشخوان وردپرس می پردازیم.

1. حذف کردن افزونه ها و قالب های اضافه

افزونه ها و قالب های مختلفی ممکن است در سایت شما وجود داشته باشند. برخی از آنها فعال و برخی آنها غیرفعال هستند. ممکن است بسیاری از پلاگین ها برای سایت شما غیرضروری باشند. ازدیاد پلاگین های غیرضروری و یا قالب های غیرفعال و غیرکاربردی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس شما خواهد شد.
پاک کردن پلاگین های غیر ضروری وردپرس
بنابراین بهتر است آنها را حذف کنید تا علاوه بر سرعت سایت، سرعت پیشخوان وردپرس بهبود یابد. برای اینکه پی ببرید که آیا علت کندی داشبورد وردپرستان به علت قالب است یا خیر، بهتر است یکی از قالب های پیش فرض وردپرس را فعال کنید. اگر پس از فعال کردن قالب پیش فرض، سرعت پیشخوان افزایش یافت این بدان معنی است که شما مشکل را پیدا کردید و برای رفع مشکل باید از قالب سبک تری استفاده کنید.

2. غیرفعال کردن پیشنهادات ووکامرس

برای غیرفعال کردن پیشنهادات ووکامرس کافی است در قسمت پیشخوان وردپرس در بخش ووکامرس و سپس پیکربندی آن کلیک کنید. پس از کلیک کردن بر روی بخش پیکربندی ووکامرس صفحه جدیدی برای شما باز میشود. در تب بالایی آن می توانید گزینه های مختلفی را از جمله گزینه‌ی “پیشرفته” را ببینید.
روی آن کلیک کنید و در گزینه های نمایش داده شده زیر تب پیشرفته باید روی woo.com کلیک کنید. صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که با برداشتن تیک هر دو گزینه‌ی آن می توانید سرعت پیشخوان وردپرس خود را افزایش دهید و عملکرد سایت خود را افزایش دهید. در واقع شما باید تیک نمایش پیشنهادات در ووکامرس را بردارید که سرعت پیشخوان شما افزایش یابد.

3. نصب و فعالسازی افزونه ی ادمینو

افزونه‌ی ادمینو علاوه بر زیباسازی ظاهر پیشخوان وردپرس، سرعت سایت شما را کند نمیکند و برای این کار بهینه شده است. شما می توانید این افزونه را به صورت رایگان از سایت شکرینو دریافت کنید. پس از دانلود رایگان و مستقیم افزونه ادمینو می توانید آن را به سایت خود اضافه کنید و سپس آن را فعال کنید.
اطلاعات افزونه ادمینو
پس از فعالسازی پیشخوان وردپرس شما استایلی مدرن و جدید پیدا می کند. همچنین شما میتوانید آن را تا حد خوبی شخصی سازی کنید. علاوه بر این موارد میتوانید برخی قابلیت های افزونه ی ادمینو رو غیرفعال کنید تا پیشخوان وردپرس برای شما ایده آل شود. بنابراین با نصب این افزونه با یک تیر دو نشان می زنید و یک پیشخوان مدرن در کنار پیشخوانی پرسرعت خواهید داشت.

4. به روز رسانی وردپرس

گاهی اوقات علت کندی پیشخوان وردپرس به روز نبودن وردپرس است. حتما اطمینان حاصل کنید از آخرین نسخه ی وردپرس استفاده می کنید.

5. مرحله آخر افزایش سرعت پیشخوان وردپرس، بهینه سازی تصاویر

تصاویر با حجم زیاد نیز برخی مواقع باعث کندی سایت و پیشخوان وردپرس میشود. بهتر است در انتخاب عکس ها محتاط باشیم و همچنین آنها را بهینه کنیم تا سرعت پیشخوان افزایش یابد.

چگونه متوجه شویم آیا افزونه های سایت وردپرسی ما باعث کندی پیشخوان وردپرس میشوند یا خیر؟

یکی از ساده ترین روش ها برای بررسی افزونه های کند کننده ی پیشخوان وردپرس و سایت وردپرسی استفاده از افزونه ی Query Monitor است. این افزونه از حجم بالایی برخوردار نیست و سرعت سایت و پیشخوان وردپرس شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد. اما با این حال پیشنهاد میشود پس از استفاده از آن را حذف کنید تا  سرعت سایت هر چند جزیی تحت تاثیر قرار نگیرد. پس از بررسی و یافتن افزونه هایی که سرعت پیشخوان را تحت تاثیر قرار می دهند، میتوانید در صورت امکان و لزوم آنها را از حذف و غیرفعال کنید. به طور کلی بهتر است هنگام نصب و فعالسازی افزونه ها به حجم آن توجه داشته باشید. برای مثال همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم افزونه ی ادمینو باعث کندی سایت شما نمیشود.

افرونه افزایش سرعت داشبورد وردپرس

برای نصب افزونه ی Query Monitor کافی است در بخش افزونه ها سپس افزودن جدید روید. در نوار جست و جو Query Monitor را سرچ کنید. سپس آن افزونه یعنی افزونه ی Query Monitor را نصب و فعال کنید.

سخن نهایی

از آنجایی که افزایش سرعت پیشخوان وردپرس از اهمیت بالایی برخوردار است، ما در این مقاله از شکرینو به راه حل هایی برای افزایش سرعت پیشخوان وردپرس پرداختیم. شما با دنبال کردن روش های بالا به راحتی میتوانید سرعت پیشخوان وردپرسی خود افزایش دهید و از مزایای بارگذاری آسان و تجربه کاربری بهتر برخوردار شوید.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد امتیاز ها: 0

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *