چطور امنیت وردپرس را افزایش دهیم؟ افزایش امنیت وردپرس

مراحل افزایش امنیت وردپرس

وردپرس یکی از محبوب‌ترین ابزار ها برای ساخت و طراحی سایت می باشد. وردپرس با ویژگی های قابل تنظیمی که دارد بسیاری از طراحان سایت را راغب به طراحی سایت توسط وردپرس میکند. بسیاری از مشاغل آنلاین توسط سایت اداره می شوند که تعداد زیادی از آنها توسط وردپرس طراحی شده اند. افزایش امنیت وردپرس یکی از موارد مهمی است که امروزه مورد بررسی قرار میگیرد.
با تمامی این ویژگی ها امنیت وردپرس در برخی موارد دچار آسیب میشود و هکرها و ربات های مخرب دائماً به دنبال آسیب پذیری برای سوء استفاده و دسترسی به سایت های وردپرس هستند. این می تواند منجر به از دست دادن اطلاعات حساس، آسیب به اعتبار سایت شما و از دست دادن درآمد شود.  بنابراین، بسیار مهم است که اقداماتی را برای افزایش امنیت سایت وردپرس خود انجام دهید. در این مقاله به راه هایی می پردازیم که باعث افزایش امنیت سایت وردپرسی شما می شود‌.
نحوه افزایش امنیت سایت وردپرسی

چطور امنیت وردپرس را افزایش دهیم؟

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم امروزه وردپرس در میان افراد متخصص دارای محبوبیت بالایی می باشد. با این حال استفاده گسترده از آن خطرات امنیتی را نیز پیش رو دارد. بنابراین لازم است تا امنیت سایت وردپرسی خود را بالا ببرید تا از حملات احتمالی ربات ها و هکر ها در امان بمانید. در ادامه به راه های افزایش امنیت وردپرس می پردازیم.
چطور امنیت سایتمو بالا ببرم؟

۱. از رمز عبور منحصر به فرد و پیچیده استفاده کنید.

در حالی که ذخیره رمزهای عبور در پایگاه داده وردپرس با استفاده از هش کردن، سطحی از امنیت را فراهم می کند با این حال ممکن است سایت شما مورد حمله هکر ها قرار بگیرد. بنابراین شما باید اقدامات لازم در این مورد را به عمل آورید‌‌. اولین و اساسی ترین قدم برای افزایش امنیت وردپرس، استفاده از یک رمز عبور پیچیده و منحصر به فرد می باشد. یک رمز عبور پیچیده باید حداقل ۱۲ کاراکتر داشته باشد و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص باشد. شما نباید از رمز عبور هایی که به راحتی قابل حدس هستند استفاده کنید‌. برای مثال تاریخ تولد خود یا اعضای خانواده، اسم و برخی از دیگر موارد به راحتی قابل حدس می باشند و نباید از آنها به عنوان رمز استفاده کرد. استفاده از رمز های سخت و پیچیده و تقریبا غیر قابل حدس برای افراد سودجو قطعا به محافظت از اطلاعات شخصی و حساس شما در برابر دسترسی غیرمجاز کمک می کند.

۲. وردپرس و افزونه ها را به روز نگه دارید.

نسخه های قدیمی وردپرس و افزونه ها می توانند سایت شما را در برابر تهدیدات امنیتی آسیب پذیر کنند. هکرها اغلب از آسیب پذیری های شناخته شده در نسخه های قدیمی وردپرس و افزونه ها سوء استفاده می کنند و میتوانند سایت شما را هک کرده و به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین شما باید هر نسخه که از وردپرس منتشر می شود، را نصب کنید.
هرچند که تنها ویژگی مثبت به روز نگه داشتن وردپرس و قالب ها و افزونه ها افزایش امنیت آن نیست، اما یکی از مهمترین ویژگی آن به شمار می رود. نکته مهم و خوبی که باید بدانید این است که با هر به‌ روزرسانی وردپرس، برخی موارد مهم تغییر میکنند و رو به بهبودی بیشتر می روند. برای مثال مؤلفه‌ها متنوع می‌شوند، برخی از موارد امن‌تر می‌شوند و غیره. نه تنها وردپرس بلکه قالب ها و افزونه هایی که در طراحی سایتتان استفاده کردید نیز در صورت آپدیت شدن، باید ورژن جدیدتر مورد استفاده قرار بگیرد.
چطور وردپرس را آپدیت کنیم؟
همانطور در مقاله های گذشته به ویژگی های یک قالب خوب اشاره کرده بودیم، یکی از ویژگی های قالب خوب، داشتن به روز رسانی های مختلف است. آپدیت های جدید هر قالب می تواند امنیت آن را بهتر کند و به هکر ها اجازه ورود ندهد. استفاده از نسخه های به روز نه تنها مشکلات امنیتی شناخته شده را برطرف می کند، بلکه عملکرد کلی سایت شما را نیز بهبود می بخشد.
به طور کلی توسعه دهندگان وردپرس به طور مداوم در حال رفع نقص های امنیتی یا بهبود امنیت هستند. اگر وردپرس را به‌روزرسانی نکنید، وب‌سایت شما در برابر آخرین روش‌های مورد استفاده برای هک کردن یک وب‌سایت ایمن نخواهد بود. به روز رسانی وردپرس خود به این معنی است که آن را با جدیدترین ویژگی های امنیتی به روز نگه می دارید.

۳. از ارائه دهنده های هاست ایمن استفاده کنید.

انتخاب یک ارائه دهنده هاست معتبر برای امنیت سایت وردپرس شما بسیار مهم است. یک ارائه دهنده هاست خوب اقدامات امنیتی قوی مانند اسکن بدافزار و پشتیبان گیری را ارائه می دهد. آنها همچنین تیمی از کارشناسان خواهند داشت که می توانند به سرعت به هر گونه تهدید امنیتی پاسخ دهند و سایت شما را ایمن نگه دارند.
ارائه ssl نیز بسیار اهمیت دارد. لذا از میزبان هاست خود بخواهید این گواهی را برای دامنه شما فعال نماید.
نصب اس اس ال

۴. افزونه امنیتی نصب کنید.

افزونه های متفاوتی در وردپرس وجود دارند که به شما در طراحی یک سایت کاربردی کمک میکند. نصب یک افزونه امنیتی برای وردپرس یکی از موثرترین راه ها برای افزایش امنیت وب سایت شماست. این افزونه ها به گونه ای طراحی شده اند که با شناسایی و جلوگیری از تهدیدات احتمالی، یک لایه حفاظتی اضافی به سایت وردپرس شما اضافه کنند.
افزونه های امنیتی زیادی برای وردپرس موجود است که می تواند به افزایش امنیت سایت شما کمک کند. این افزونه ها یا پلاگین ها طیف وسیعی از ویژگی ها مانند اسکن بدافزار، محافظت از ورود به سیستم و محافظت از فایروال را ارائه می دهند. این نوع از افزونه ها می توانند به شناسایی و جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی به سایت شما کمک کنند.
اگر چه افزونه های امنیتی بسیار کاربردی می باشند و می توانند باعث افزایش امنیت سایت شما شوند اما نصب افزونه به تنهایی نمی تواند تمام اقدامات امنیتی را شامل شود. بنابراین حتما لازم است تا موارد امنیتی دیگر مانند داشتن پسورد پیچیده و غیره را انجام دهید تا سایت شما کاملا ایمن باشد و از حملات هکر ها در امان باشد.
همچنین لازم است تا حتما پلاگین امنیتی که استفاده می کنید را به روز رسانی کرده تا از ویژگی های جدید آن برخوردار شوید‌.
به طور کلی، نصب یک افزونه امنیتی برای وردپرس یک راه ساده و در عین حال موثر برای افزایش امنیت سایت شما و محافظت از آن در برابر حملات احتمالی است.

جدول مقایسه افزونه های امنیتی

جدول مقایسه افزونه های امنیتی

۵. تلاش برای ورود را محدود کنید.

به طور دیفالت وردپرس به کاربرانش اجازه ورود بی نهایت می دهد این بدان معنا است که همه افراد تا هر چند بار که می خواهند، می توانند رمز عبور را وارد کنند. هکرها از این موضوع سو استفاده کرده و حملات متعددی را امتحان می‌کنند.
چطور تعداد دفعات ورود یک کاربر را محدود کنیم؟
حملات Brute Force یک راه رایج برای دسترسی هکرها به سایت های وردپرس است. این نوع حمله اینگونه است که هکر آنقدر رمز عبور و نام کاربری متفاوت را امتحان می کند تا به رمز صحیح و نام کاربری پی می برد. خوشبختانه راه جلوگیری از این نوع حملات نیز در دسترس می باشد. برای جلوگیری از این امر، می توانید تعداد تلاش برای ورود به سایت خود را محدود کنید. این بدان معناست که افراد تعداد محدودی برای تلاش های ناموفق دارند. پس از تعداد معینی تلاش ناموفق برای ورود، کاربر یک دوره خاصی و یا کاملا قفل میشود.
برای محدود کردن تعداد تلاش های ناموفق یک کاربر می توانید افزونه مرتبط به آن را نصب و فعال کرده.

۶. قالب و افزونه هایی که استفاده نمی کنید را حذف کنید.

قالب و افزونه هایی که مورد استفاده شما نیستند علاوه بر اشغال کردن  و کند کردن عملکرد سایت شما می تواند مشکلات امنیتی زیادی را برای وب سایت شما ایجاد کند. مواردی که مورد استفاده قرار نمی گیرند میتوانند قدیمی و در برابر تهدیدات آسیب پذیر باشند. همچنین اطمینان حاصل کنید که تمامی افزونه ها و قالب مورد استفاده سایت شما تا آخرین نسخه منتشر شده به روز باشند. زیرا همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم آپدیت نگه داشتن افزونه ها و قالب از نظر امنیتی بسیار دارای اهمیت است.
موارد بالا برخی از روش هایی بود که به صورت تئوری به شما گفته شد. از آنجایی که امنیت وردپرس بسیار دارای اهمیت می باشد بهتر است با متخصصان در این زمینه مشورت کنید و یا دوره هایی را شرکت کنید تا کاملا با آن آشنا شوید. برای دسترسی به روش های بیشتر و جامع تر، توضیحات بیشتر و انجام آنها به صورت عملی می توانید دوره های مختلفی را شرکت کنید تا کاملا با امنیت وردپرس آشنایی پیدا کنید. با افزودن لایه های امنیتی بیشتر و پیچیده تر می توانید سایت خود را در برابر آسیب های احتمالی دور نگه دارید. تیم شکرینو دوره ای را طراحی کرده است که به شما به صورت جامع در این مورد کمک میکند و نه تنها به صورت تئوری بلکه به صورت عملی و پروژه محور شما را با این خطرات احتمالی و راه حل جلوگیری از آنها آشنا می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه دوره به سایت شکرینو مراجعه کنید.

چرا حتما افزایش امنیت وردپرس لازم است؟

از آنجایی که استفاده از وردپرس بسیار گسترده شده است، مشکلات امنیتی نیز برای آن به وجود آمده است و هکر ها برای هک کردن سایت های وردپرسی اقدام می کنند. بالاتر به روش های افزایش امنیت سایت های وردپرسی اشاره کردیم. شاید سوال پیش بیاید که چرا انقدر به امنیت وردپرس توجه می شود. در ادامه به دلیل اهمیت امنیت در سایت های وردپرسی می پردازیم.

۱. محافظت از داده ها

یکی از اصلی ترین دلایلی که توصیه میشود حتما سایت وردپرسی خود را ایمن نگه دارید، محافظت از داده های ضروری و حساس و شخصی شما و کاربران سایت می باشد. فرقی نمی کند که شما یک وبلاگ شخصی دارید یا یک سایت فروشگاهی بزرگ، به هر حال در وب سایت شما اطلاعاتی وجود دارد که نمی خواهید به دست افراد دیگر یا سودجویان باشد. سایت شما می تواند حاوی اطلاعات حساسی مانند داده های کاربران  اطلاعات مالی و غیره باشد. اگر سایت شما ایمن نباشد و از امنیت کافی برخوردار نباشد هکر ها به راحتی به اطلاعات شما و کاربران دسترسی پیدا می کنند و از آنها استفاده های مخرب می کنند.
برای مثال اگر سایت شما یک سایت تجاری و فروشگاهی باشد، و امنیت سایت شما به اندازه کافی نباشد، هکر ها می توانند به اطلاعات کارت کاربران دسترسی پیدا کنند و از آنها برای خرید های غیرقانونی و یا حتی قانونی استفاده کنند. این موضوع نه تنها زیان باری را در پی دارد، بلکه به اعتبار شما و تجارت شما آسیب می رساند و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

۲. جلوگیری از خرابی های وب سایت

وب سایت هک شده توسط هکران می تواند دارای مشکلات متعددی شود. برای مثال ممکن است وب سایت برای کاربران شما غیر قابل دسترس شود. این مشکل برای دارندگان سایت ها، مخصوصا سایت های فروشگاهی، آسیب زا باشند. برای مثال اگر سایت هایی که با کاربران تعامل دارند و خرید و فروش را انجام می دهد، برای مدتی هر چند کوتاه از دسترس خارج شوند، ضرر مالی زیادی به صاحبین آن مشاغل می رساند.
این مشکلات علاوه بر ضرر های مالی که می تواند به صاحبین سایت ها برساند، می تواند برای سئوی سایت نیز مشکلات متعددی را ایجاد کند. این موضوع روی رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد و باعث افت رتبه شما در این موتورها می شود و ممکن است سایت شما را از نتایج موتور جستجو حذف کند و برای مشتریان ثابت سایت شما نیز نشان ندهد.
بنابراین حتما لازم است تا اقدامات کافی را برای ایمن سازی وب سایت خود انجام دهید تا با این مشکل رو به رو نشوید‌.

۳. از برند و شهرت خود محافظت کنید.

با ایمن سازی سایت خود از شهرت و برند خود محافظت می کنید. یک وب سایت هک شده نه تنها از نظر مالی بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد بلکه به اعتبار شما نیز آسیب می رساند. اگر سایت شما هک شود، می تواند منجر به ارسال ایمیل های اسپم از دامنه شما، نمایش محتوای مخرب و نامناسب در سایت شما و حتی استفاده از وب سایت شما برای فعالیت های غیرقانونی شود. این عملیات می تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند. علاوه بر این، اگر سایت شما هک شود، قطعا بر روابط شما با مشتریان شما نیز تاثیر می گذارد. آنها ممکن است اعتماد خود را به کسب و کار شما از دست بدهند و ممکن است در ارائه اطلاعات شخصی خود یا خرید از سایت شما در آینده مورد تردید قرار بگیرند.
بنابراین اگر وب سایت شما اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس ایمیل یا اطلاعات پرداخت را از کاربران جمع آوری می کند، شما ملزم به رعایت این قوانین هستید. حتی اگر یک وبلاگ شخصی دارید باز هم باید از امنیت سایت خود مطمئن باشید. عدم انجام این کار می تواند جریمه های سنگین و عواقب قانونی را در پی داشته باشد. با ایمن سازی سایت وردپرس خود، می توانید از رعایت این قوانین حفاظت از داده ها اطمینان حاصل کنید و از کسب و کار خود در برابر عواقب قانونی محافظت کنید.
با توجه به اهمیت امنیت وردپرس شما حتما باید توسط یک فرد متخصص در این زمینه آموزش ببینید. تیم شکرینو دوره ای مقرون به صرفه را تهیه کرده است که به شما در این امر به طور کامل و جامع کمک میکند. این دوره با نام دوره جامع امنیت وردپرس در سایت شکرینو قابل خریداری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شکرینو مراجعه کنید.
افزایش امنیت سایت وردپرسی

سخن نهایی

در عصر دیجیتالی که امروزه با آن مواجه هستیم، نمی توان منکر اهمیت امنیت سایت های وردپرسی شد. با افزایش روز افزون حملایت سایبری و مشکلات امنیتی همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم حتما لازم است تا اقداماتی جهت افزایش امنیت سایت وردپرسی انجام دهیم. با توجه به محبوبیت روز افزون وردپرس، استفاده از آن گسترده تر شده است.
اما متاسفانه اغلب به دلیل محبوبیت و استفاده گسترده مورد هدف هکرها قرار می گیرند. خوشبختانه راه کار هایی وجود دارد که می توانید برای افزایش امنیت سایت وردپرسی خود انجام دهید که برخی از آنها پرداختیم. از آنجایی که امنیت سایت بسیار دارای اهمیت می باشد حتما لازم است تا در این رابطه، هم خودتان و هم تیمتان آموزش دیده باشید. دوره جامع امنیت وردپرس که توسط تیم شکرینو تهیه گردیده است می تواند به شما به طور کامل در این امر کمک کند تا از خطرات احتمالی هکر ها و ربات ها در امان باشید. بنابراین تا دیر نشده است هرچه سریعتر به ایمن سازی سایت خود اقدام کنید.
به طور کلی در این مقاله به برخی از راه ها و روش های مقابله با خطرات احتمالی هکر ها و پیشگیری از آن ها پرداختیم. همچنین به اهمیت امنیت سایت وردپرسی اشاره کردیم.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد امتیاز ها: 0

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر مهمان 10 آذر 1402

سلام وقت بخیر م همش سایتم کامنته اسپم و از این کامنت ها که واسه کیف پول های ارز دیجیتال هست دریافت میکنه. میترسم هکم کنن. میشه راهنمایی کنید چه کار باید کنم؟

متین شکری 11 آذر 1402

سلام کاربر عزیز
ابتدا عرض کنم که صرفا گرفتن کامنت اسپم به این معنا نیست که سایت شما ه.ک شده باشه پس نگران نباشین
برای جلوگیری از دریافت کامنت های تبلیغ یا نامناسب چند تا راهکار هست
اول اینکه از افزونه های امنیتی مثل wordfence استفاده کنید
راه حل دیگه اضافه کردن کپچا به فرم دیدگاه هاتون هست
الان روی سایتتون افزونه امنیتی نصب دارین؟