مزایا یادگیری برنامه نویسی وردپرس

مزایا یادگیری برنامه نویسی وردپرس

وردپرس یکی از محبوب ترین گزینه ها برای طراحی سایت می باشد. یکی از دلایل محبوبیت وردپرس این است که افرادی که دانش کمی از برنامه نویسی دارند و یا حتی دانشی در رابطه با کد نویسی ندارند می توانند یک سایت را طراحی کنند. وردپرس با قالب ها و افزونه هایی که ارائه می دهد میتواند شما را در این امر کمک کند. اما برخی با استفاده از وردپرس و کد نویسی در آن پول خوبی به دست می آورند. در ادامه به سوال “یادگیری برنامه نویسی وردپرس چه مزایایی دارد؟” یا درواقع مزایا یادگیری برنامه نویسی وردپرس می پردازیم.

مزایا یادگیری برنامه نویسی وردپرس

اگر شما هیچ زمینه از برنامه نویسی ندارید همچنان میتوانید در وردپرس سایت را طراحی کنید. وردپرس به شما دسترسی به قالب ها و افزونه هایی را می دهد که با استفاده از آن میتوانید سایت هایی را بدون نوشتن کد طراحی کنید. اما با این حال افرادی که کدنویسی می کنند و با وردپرس سر و کار دارند می توانند پول خوبی را دریافت کنند.
اگر شما می خواهید قابلیت های جدید و سفارشی سازی شده ای را به قالب ها و افزونه های استفاده شده در سایت خود بیافزایید، باید با کدنویسی و برنامه نویسی آشناییت داشته باشید.
آموزش وردپرس و طراحی سایت
اکثر شرکت ها و سازمان های معتبر ترجیح می دهند تا سایتی یونیک و بی همتا داشته باشند و دوست ندارند سایتشان همانند هزاران سایت دیگر باشد. آنها دوست دارند سایتشان و قالب سایتشان ویژگی منحصر به فردی داشته باشد تا وجه تمایز آنها باشد.
ممکن است شما بخواهید با برنامه نویسی قالبی را برای استفاده شخصی و یا یک پروژه ای بسازید و یا حتی آن ویژگی را به فروش برسانید و درآمد خوبی کسب کنید. برای انجام این چنین اعمال شما نیازمند یادگیری برخی زبان های برنامه نویسی می باشید که به شما در این امر کمک کنند.
با استفاده از زبان های برنامه نویسی شما می توانید ویژگی هایی به قالب سایت خود و یا افزونه بیافزایید.
همانطور که به آن اشاره کردیم یکی از مزایای یادگیری برنامه نویسی وردپرس ساخت قالب ها و افزودن ویژگی هایی به آن است. اگر شما پس از افزودن ویژگی ها و برنامه نویسی آنها آن را به خزانه وردپرس بیافزایید میتواند به شما احساس خوبی دهد و حتی شاید بتوانید از این طریق کسب  درآمد بسیار خوبی داشته باشید.
ساخت قالب و برنامه نویسی وردپرس فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با CSS و HTML و PHP می باشد. در ادامه به زبان های برنامه نویسی مورد نیاز برای این کار می پردازیم.

یادگیری چه زبان های برنامه نویسی برای وردپرس نیاز است؟

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم ممکن است سایت شما نیازی به کدنویسی و برنامه نویسی نداشته باشد. اما اگر شما می خواهید ویژگی هایی را به سایت خود بیافزایید که هیچ سایت دیگری آن را ندارد و سایتتان را کاملا شخصی سازی کنید بهتر است برخی زبان های برنامه نویسی را بیاموزید.
آموزش html و css
بسیاری از توسعه دهندگان علاقه مند به یادگیری نحوه برنامه نویسی وردپرس هستند اما نمی دانند از کجا شروع کنند. با وجود چندین زبان برنامه نویسی مختلف، دشوار است که بدانید کدام یک از آنها ارزش یادگیری برای انجام کار ها در وردپرس دارند و چرا. اما ما در ادامه به معرفی بهترین زبان های برنامه نویسی مورد نیاز وردپرس می پردازیم.
آموزش php

۱.  HTML

این زبان برنامه نویسی برای عملکرد صفحات در سایت ها به کار می رود. حتی با داشتن یک درک اولیه از HTML شما می توانید تغییرات مختلفی در عملکرد و ظاهر صفحات خود ایجاد کنید. این زبان برنامه نویسی مسئول محتوا سازی و قالب بندی است، بنابراین بخش بسیار مهمی از توسعه سایت و وردپرس شما است. همچنین اگر تا به کنون تجربه ای از برنامه نویسی نداشته اید، این زبان می تواند یک گزینه مناسب برای شروع باشد. زیرا یادگیری و استفاده از آن تقریبا ساده می باشد.

۲.  CSS

این زبان برای سبک دادن و استایل صفحات به کار می رود. برای سبک دادن و دادن استایل خاصی به سایت خود، شما باید CSS را نیز فرا بگیرید تا سبک های بصری را در کد HTML خود اعمال کنید. این زبان به شما امکان می دهد تا با استفاده از تغییرات فونت، رنگ و طرح، ظاهر یک صفحه وب را بدون تغییر محتوای آن تغییر دهید.

۳. زبان برنامه نویسی PHP

این زبان برنامه نویسی وردپرس را روی وب سرور شما اجرا میکند. از این زبان برنامه نویسی برای ساخت صفحات و کنار هم قرار دادن آنها استفاده می شود. برای مثال این زبان برنامه نویسی می تواند داده ها را از فرم ها دریافت کند، محتوای صفحه پویا تولید کند، می تواند با پایگاه های داده کار کند، ایمیل ارسال کند و بسیاری از کارهای دیگر را نیز انجام دهد. این زبان برنامه نویسی چیزی است که به قالب ها و افزونه های وردپرس اجازه می دهد محتوا را دستکاری کنند، ورودی کاربر را دریافت کنند و انواع کارهای دیگری را انجام دهند که می تواند نحوه عملکرد سایت شما را تغییر دهد. برای یادگیری این زبان برنامه نویسی شما به تجربه کدنویسی یا آموزش رسمی در برنامه نویسی نیاز ندارید. بسیاری از مردم در حین یادگیری HTML و CSS وارد آن می شوند. بنابراین حتما لازم است تا این زبان برنامه نویسی را به خوبی آموزش ببینید و از آن استفاده کنید.
در ادامه به دوره ای خواهیم پرداخت که به شما در امر برنامه نویسی وردپرس کمک میکند . همچنین این دوره، آموزش این زبان های برنامه نویسی تا حدی که برای وردپرس کار ساز باشد، را ارائه می دهد.

چگونه میتوان برنامه نویسی وردپرس را آموزش دید؟

همانطور که بالا تر به آن اشاره کردیم، برای یادگیری برنامه نویسی وردپرس و بهره گیری از مزایای آن شما باید برخی زبان های برنامه نویسی را بلد باشید و تا حد خوبی به آن ها مسلط باشید. یعنی تا به الان از مزایا یادگیری برنامه نویسی وردپرس مطلع شدید.
برنامه نویسی وردپرس ملزم به یادگیری برخی زبان ها مانند PHP ، HTML و CSS می باشد‌.
ما در تیم شکرینو به شما دوره ای را به نام “دوره برنامه نویسی افزونه المان المنتوری” و یا به دیگر زبان “دوره توسعه ویجت المنتوری” ارائه می دهیم. در این دوره آموزش زبان ها و راه های برنامه نویسی وردپرس به شما ارائه خواهد شد تا بتوانید به محبوب ترین افزونه صفحه ساز یعنی افزونه المنتور ویژگی هایی را که مدنظر شما است بیافزایید. این دوره فقط و فقط از طریق سایت شکرینو قابل خریداری است. اگر شما هم علاقه دارید به افزونه المنتور خود ویژگی هایی بیافزایید این دوره را را از دست ندهید.

سخن نهایی درباره مزایا یادگیری برنامه نویسی وردپرس

با اینکه می توان بدون استفاده از کدنویسی و برنامه نویسی در وردپرس سایتی را طراحی کرد اما اگر می خواهید در ایجاد افزونه ها و قالب های وردپرس حرفه ای شوید و مشکلات پیچیده را عیب یابی کنید، باید بتوانید کدنویسی کنید و با برخی زبان های برنامه نویسی در وردپرس آشنا باشید. دوره ای که توسط تیم شکرینو ساخته شده است می تواند شما را در این امر یاری کند.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد امتیاز ها: 0

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محمد 7 آذر 1402

سلام ایام به کام
میشه راهنمایی کنید از کجا شروع کنم؟ دوره ای میشناسید که همرو یه جا داشته باشه و هر کدوم از این هارو دقیقا فقط به خاط یاد دادن قالب یه افزونه وردپرس تهیه کرده باشه؟ و اینکه هزینه دوره هم مناسب باشه. من تو سایتتون نگاه کردم 2 تا دوره ویدیویی بود. ولی احساس میکنم برای سطح پیشرفته هست. برای سطح بیسیک چی پیشنهاد میدید. سوالام خیلی طولانی شد مرسی.

متین شکری 7 آذر 1402

سلام محمد عزیز
برای این حوزه دوره های کمی وجود دارند که بصورت متمرکز برنامه نویسی وردپرس را آموزش داده باشند، ازین جهت توصیه میکنم در همین وبسایت، دوره المان المنتوری رو که در آن برنامه نویسی افزونه رو از صفر آموزش دادیم و زبان های html و css و php و کمی هم js را شامل میشود.
تابحال تجربه برنامه نویسی داشتین؟