شباهت ها و تفاوت های قالب فروشگاهی با قالب شرکتی چیست؟

تفاوت های قالب فروشگاهی با قالب شرکتی

شباهت ها و تفاوت های قالب فروشگاهی با قالب شرکتی چیست؟

شما ممکن است برای توسعه کسب و کار خود نیاز به راه اندازی یک وبسایت داشته باشید. با توجه به نوع کسب و کار خود و یا فعالیتی که در سایت خود ارائه می دهید، باید قالب مناسب و متناسب با آن را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را ببینید. در ادامه به دو نوع از قالب های وردپرس یعنی قالب شرکتی و فروشگاهی میپردازیم. همچنین تفاوت ها و شباهت های قالب فروشگاهی با قالب شرکتی را ارائه میدهیم. درواقع شما میتوانید با مطالعه این مقاله به طور کامل با تفاوت ها و شباهت های قالب فروشگاهی با شرکتی آشنا شوید.

قالب فروشگاهی

قبل از اینکه به ویژگی های یک قالب فروشگاهی بپردازیم، باید بدانیم چه وبسایتی،  فروشگاهی به شمار میرود. و برای چه نوع وبسایتی هایی باید قالب فروشگاهی انتخاب شود.
فروشندگان برای افزایش فروش خود نیازمند یک وبسایت هستند. درواقع وبسایت فروشگاهی همانند فروشگاه آنلاین میباشد که امکان خرید و پرداخت هزینه به صورت آنلاین را به مشتری میدهد.
هدف ساخت یک وبسایت فروشگاهی،  ارائه خدمات به صورت آنلاین است. بنابراین این نوع وبسایت ها باید ویژگی های خاصی داشته باشند. برای مثال باید سفارشات را پردازش کنند و قابلیت پرداخت آنلاین در آن موجود باشد. همچنین سایت های فروشگاهی باید حمل و نقل و تدارکات را مدیریت کنند و خدمات مشتری را نیز ارائه دهند.
یکی از نیازهای اساسی وبسایت های فروشگاهی یک قالب فروشگاهی مناسب است. در ادامه به ویژگی های یک قالب فروشگاهی خوب و مناسب میپردازیم.

۱. ریسپانسیو باشد.

ریسپانسیو بودن در انتخاب قالب برای هر سایتی بسیار مهم است. همچنین برای سایت های فروشگاهی باید قالب هایی را انتخاب کنید که ریسپانسیو باشند و شکل ظاهری سایت را در لپتاپ، تبلت و گوشی ها در اندازه های مختلف تغییر ندهد.

۲. با مرورگر های مختلف سازگار باشد.

یک قالب خوب فروشگاهی باید با انواع مرورگر ها سازگار باشد زیرا مشتری ها ممکن است بخواهند از طریق مرورگر های مختلف وارد سایت شما شوند. بنابراین باید قالب فروشگاهی که انتخاب میکنید سازگاری بالایی داشته باشد تا در انواع مرورگر ها قابل نمایش باشد‌.

۳. سرعت زیاد.

معمولا کاربران و افرادی که میخواهند وارد سایتی شوند، بیشتر از چند ثانیه منتظر بارگذاری صفحه نمی مانند و از صفحه خارج میشوند. بنابراین لازم است قالبی که انتخاب میکنید دارای سرعت بالایی باشد تا مشتری هایتان را از دست ندهید.

۴. ایمن باشد.

ساختن سایت خوب با یک قالب ایمن باعث میشود شما نگرانی هک شدن و یا خراب شدن سایت خود را نداشته باشید. بنابراین حتما باید توجه داشته باشید قالبی که برای سایت فروشگاهی خود انتخاب میکنید امن باشد.
به صورت کلی یک قالب فروشگاهی خوب باید دارای ویژگی های بالا باشد. یک قالب مناسب و کاربردی باید امکاناتی همچون جستجو کردن محصولات را برای مشتری و کاربر فراهم کند. همچنین از آنجایی که وبسایت های فروشگاهی باید امکان فیلتر کردن بر اساس قیمت، اندازه، رنگ و غیره را داشته باشد، قالب مناسب آن باید با دقت انتخاب شود.
تا بتواند این ویژگی ها را به سایت بدهد. علاوه بر این موارد یک قالب فروشگاهی مناسب باید امکاناتی مانند سبد خرید و درگاه پرداخت را ارائه دهد. صفحه محصولات زیبا و جذب کننده از نیاز های ضروری یک سایت فروشگاهی میباشد. پس انتخاب قالب با طراحی زیبا نیز دارای اهمیت بسزایی است.

قالب شرکتی

هر شرکتی برای معرفی خود به دنیا نیازمند یک وبسایت معتبر و مناسب است. وبسایت های شرکتی برا معرفی برند ها و شرکت های مختلف ساخته میشوند. در سایت های شرکتی برخلاف وبسایت های فروشگاهی محصولی به فروش نمیرسد. درواقع در این وبسایت ها محصولات و خدمات معرفی میشوند. برای جذب کردن کاربران باید از قالب هایی زیبا و مناسب استفاده کرد. در ادامه به ویژگی های یک قالب شرکتی خوب میپردازیم.

۱. ریسپانسیو بودن.

همانند قالب فروشگاهی، قالب های شرکتی نیز باید ریسپانسیو باشند‌. وبسایت شما در انواع اندازه صفحه های مختلف مانند تبلت و گوشی های متفاوت از کوچک گرفته تا بزرگ باید شکل ظاهری خود را حفظ کند.

۲. سازگاری با انواع مرورگر ها.

یک وبسایت معتبر و پربازدید با انواع مرورگرها سازگار است. بنابراین یک قالب شرکتی مناسب همانند قالب فروشگاهی باید انواع مرورگرها را پشتیبانی کند‌.

۳. سرعت بالا.

همانطور که بالا تر به آن اشاره کردیم، کاربران مدت طولانی منتظر بارگذاری سایت شما نمی مانند و در صورت طولانی مدت شدن بارگذاری صفحه، آن را ترک میکند. یک قالب مناسب باید دارای سرعت بالایی باشد تا وبسایت با سرعت بالایی بارگذاری شود.

۴. قالب دارای امنیت بالایی باشد.

از آنجایی که امروزه سایت های مختلف در معرض هک شدن هستند، هک شدن یکی از دغدغه های طراحان سایت و دارندگان سایت ها شده است. بنابراین شما باید قالبی را انتخاب کنید که دارای امنیت بالایی باشد تا از این نظر نگرانی نداشته باشید.
به طور کلی نه تنها قالب های شرکتی بلکه تمامی قالب های خوب و مناسب دارای ویژگی های بالا هستند‌. یک قالب شرکتی باید بخشی برای قرار دادن نظرات کاربران در سایت داشته باشد. همچنین باید به طراحان این قابلیت را بدهد تا امکان ایجاد گالری برای معرفی محصولات و خدمات شرکت را داشته باشند.
به هرحال سایت شما باید قالب مناسبی داشته باشد و همه قالب ها باید حتما یک سری ویژگی هایی را دارا باشند که بالاتر به آنها اشاره کردیم. شما با مطالعه موارد بالا میتوانید یک قالب مناسب برای سایت خود انتخاب کنید تا بهترین بازدهی را از سایت خود دریافت کنید. میتوانید با افزودن افزونه هایی به قالب سایت خود نیز قالب خود را حرفه ای تر کنید.
فرقی ندارد که قالب شما شرکتی باشد و یا فروشگاهی؛  به هرحال افزونه های صفحه ساز بسیار اهمیت دارند. برای مثال المنتور که یکی از اصلی ترین و مهمترین افزونه صفحه ساز دنیا است، بسیار کاربردی است. این افزونه محبوب اگرچه دارای قابلیت های زیادی است، اما چقدر خوب میشود اگر هرقابلیتی را که بخواهیم به آن اضافه کنیم. اینطور به آسانی نمای سایت کاملا شخصی سازی میشود و شما المان هایی دارید که در هیچ سایت دیگر نمیتوان آن را مشاهده کرد. ما در سایت شکرینو یک دوره بدین منظور برای شما فراهم کردیم. شما با این دوره به راحتی میتوانید افزونه المنتور خود را توسعه دهید. بنابراین دوره‌ی پلاگین نویسی را به سبد خود اضافه کنید. این دوره فقط و فقط از طریق سایت شکرینو قابل خریداری است. با خرید این دوره سایت خود را از سایر رقبا متمایز سازید.

سخن نهایی

به طور کلی در این مقاله سعی کردیم به تفاوت ها و شباهت های قالب فروشگاهی با قالب شرکتی بپردازیم. همچنین دوره ای را معرفی کردیم که فقط و فقط از سایت شکرینو قابل خریداری است. شما میتوانید با خریداری این دوره قالب سایت خود را (چه شرکتی  و چه فروشگاهی) بهینه سازی کنید.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد امتیاز ها: 0

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طاهریان 29 آبان 1402

قالب شکرینو برای سایت فروشگاهی خوبه؟ محصولاتم فیزیکیه اکثرا. چون دیدم برای فروش دوره و محصولات غیر فیزیکی خیلی خوبه.

متین شکری 2 آذر 1402

قالب شکرینو همونطور که فرمودین برای فروش دوره هستش اما میشود محصولات فیزیکی را هم در آن به فروش رساند (با امکانات محدود) بزودی قالب تماما فروشگاهیمون رو منتشر میکنیم

کفایی 3 آذر 1402

تو همین قالب شکرینو فروشگاهی میشه یا قالب جدید؟

متین شکری 5 آذر 1402

قالب جدید فروشگاهی درحال طراحی هست ولی داخل همین قالب هم امکانات فروشگاهی اگر درخواست ها زیاد باشه انجام میشه تا حدی

کفایی 3 آذر 1402

یه چیزه دیگه اینکه مثلا برای شرکت اگر قالب فروشگاهی بگیرم خوب نیست؟
چون ممکنه بعده یه مدت بره رو فازه فروشگاهی ممکنم هست نره‌‌. میخواستم ببینم چطوره.
پیشاپیش مرسی بابت پاسخگویی

متین شکری 5 آذر 1402

از نظر من موردی نداره و بهتر هست همون قالب فروشگاهی رو تهیه کنید چون اگر بعدا فروشگاه لازم داشته باشید و قالبتون رو تغییر بدین، ممکنه افت رتبه رو تجربه کنید. تنها تفاوت اینه که اگر قالب فروشگاهی استفاده کنید بایستی افزونه ووکامرس دائما فعال باشه (وابسته به کدنویسی قالبتون) و این یکم سایت رو کند میکنه چون عملا احتیاجی بهش ندارین . اسم قالب مدنظرتون چی هست؟