راه اندازی و نصب افزونه وردفنس

راه اندازی و نصب افزونه وردفنس

چگونگی نصب و راه اندازی افزونه وردفنس

آموزش نصب قالب و افزونه وردپرس یکی از نیاز های اساسی در آموزش وردپرس می باشد بنابراین ما در این مقاله ی شکرینو به یکی از افزونه های مهم در وردپرس یعنی وردفنس می پردازیم. نصب افزونه وردفنس در وردپرس گامی مهم در جهت تضمین امنیت وب سایت شما است. وردفنس یک پلاگین امنیتی محبوب برای وردپرس است. که به محافظت از وب سایت شما در برابر تهدیدات مختلف مانند بدافزارها تلاش های هک کمک می کند. در این مقاله، شما را در فرآیند راه اندازی افزونه وردفنس در وب سایت وردپرسی خود راهنمایی می کنیم.
چطور پلاگین وردفنس را نصب کنم؟

1.  افزونه Wordfence را نصب و فعال کنید.

در ابتدا باید به داشبورد وردپرس بروید و در بخش افزونه ها اسم Wordfence را در نوار جستجو سرچ کنید و سپس روی دکمه نصب کلیک کنید و سپس آن را فعال کنید‌.
نصب افزونه وردفنس از مخزن

راهنمای پلاگین وردفنس

2. تنظیمات اولیه را پیکربندی کنید. مرحله دوم نصب افزونه وردفنس

پس از فعال سازی افزونه باید تنظیمات اولیه آن را پیکربندی کنید‌. برای پیکربندی تنظیمات اولیه مانند آدرس ایمیل، کشور و رمز عبور، دستورات را دنبال کنید. بر روی دکمه “ادامه” کلیک کنید تا به مرحله بعدی از نصب این افزونه بروید.
Wordfence معرفی و پیکربندی

3. یک گزینه اسکن را انتخاب کنید.

وردفنس دو نوع گزینه اسکن یعنی اسکن سریع و اسکن کامل را ارائه می دهد. برای اکثر وب سایت ها اسکن سریع توصیه می شود زیرا حیاتی ترین فایل ها و دایرکتوری ها را اسکن می کند. اسکن کامل همانطور که از اسمش پیداست، جامع‌تر است، اما ممکن است تکمیل شدن آن بیشتر طول بکشد. گزینه ای را که متناسب با نیاز شماست انتخاب کنید و روی “ادامه” کلیک کنید.
پلاگین یا افزونه اسکن امنیت سایت

4. هشدارهای ایمیل را تنظیم کنید.

وردفنس می تواند در صورت شناسایی هرگونه فعالیت مشکوک در وب سایت شما، هشدارهای ایمیلی را برای شما ارسال کند. در این قسمت می توانید انتخاب کنید که برای انواع مختلف رویدادها مانند تلاش برای ورود به سیستم، تغییرات فایل و آلودگی به بدافزار هشدار دریافت کنید. تنظیمات هشدار ایمیل را با توجه به ترجیحات خود پیکربندی کنید و روی “ادامه” کلیک کنید.
چطور بفهمم به سایتم حمله شده؟ ایمیل شه بهم

5. فایروال را فعال کنید.

فایروال وردفنس به جلوگیری از دسترسی ترافیک مخرب به وب سایت شما کمک می کند. شما می توانید بر اساس نیاز خود فایروال را فعال یا غیرفعال کنید و ادامه دهید.
بررسی فایروال و امنیت سایت
ارتقا امنیت سایت با افزونه های امنیتی برای مثال ورد فنس

دوره جامع امنیت وردپرس

6. راه اندازی را تمام کنید.

تنظیماتی را که تاکنون پیکربندی کرده اید مرور کنید و تغییرات لازم را انجام دهید. بعد از اتمام نصب و راه اندازی روی دکمه “finish setup”  کلیک کنید. تا فرایند را به اتمام برسانید. سپس وردفنس شروع به اسکن وب سایت شما برای هرگونه تهدید امنیتی می کند و در صورت شناسایی هرگونه فعالیت مشکوک به شما هشدار می دهد.

مشکلات رایج و عیب یابی در نصب افزونه وردفنس چیست و چگونه میتوانیم آن را برطرف کنیم؟

وردفنس یک افزونه امنیتی محبوب وردپرس است که اقدامات امنیتی قوی برای محافظت از وب سایت ها در برابر تهدیدات احتمالی ارائه می دهد. با این حال، مانند هر افزونه دیگری، وردفنس ممکن است با مشکلات نصب مواجه شود که نیاز به عیب یابی دارد.

1. ناسازگاری افزونه.

یک مشکل رایج هنگام نصب وردفنس، ناسازگاری افزونه ها است. هنگامی که دو یا چند افزونه عملکرد یکسانی دارند، ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند و باعث خطای نصب شوند. برای رفع این مشکل، همه افزونه های امنیتی دیگر را غیرفعال کنید و دوباره وردفنس را نصب کنید.

2. ناسازگاری قالب.

ناسازگاری قالب با این افزونه نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. برخی از قالب ها ممکن است با وردفنس سازگار نباشند، که منجر به خطاهای نصب می شود. برای رفع این مشکل، قالب پیش فرض وردپرس را تغییر دهید و دوباره وردفنس را نصب کنید.

3. هشدار حافظه ناکافی.

وردفنس برای عملکرد صحیح به حداقل حافظه 128 مگابایتی نیاز دارد. اگر محدودیت حافظه وب سایت شما کمتر از 128 مگابایت باشد، ممکن است با مشکلات نصب مواجه شوید. برای رفع این مشکل، محدودیت حافظه وب سایت خود را افزایش دهید.

4. مسدود کردن فایروال.

فایروال ها همچنین ممکن است نصب وردفنس را مسدود کنند و از دسترسی افزونه به فایل های وب سایت شما جلوگیری کنند. برای رفع این مشکل، آدرس IP Wordfence را در تنظیمات فایروال خود در لیست سفید قرار دهید.

5. نسخه قدیمی وردپرس.

اگر نسخه وردپرس وب سایت شما قدیمی است، ممکن است با مشکلات نصب افزونه ی وردفنس مواجه شوید. برای رفع این مشکل، نسخه وردپرس خود را به آخرین نسخه به روز کنید و دوباره وردفنس را نصب کنید.

چرا باید افزونه وردفنس را نصب و راه اندازی کنیم؟

در عصر دیجیتال امروز، امنیت وب سایت به یک اولویت برای مشاغل و افراد تبدیل شده است. با افزایش تهدیدات و حملات سایبری، داشتن تدابیر امنیتی قوی برای محافظت از وب سایت و بازدیدکنندگان آن ضروری است. اینجاست که وردفنس وارد می شود. وردفنس همه چیزهایی را که برای محافظت از وب سایت خود در برابر تهدیدات احتمالی نیاز دارید، فراهم می کند. در ادامه نگاهی دقیق تر به ویژگی های برتر پلاگین وردفنس و اینکه چگونه می توانند به حفظ امنیت وب سایت شما کمک کنند، خواهیم داشت. چرایی نصب افزونه وردفنس:

1. اسکن بدافزار.

وردفنس وب سایت شما را به طور منظم برای بدافزارها، ویروس ها و سایر کدهای مخرب که می تواند به وب سایت شما آسیب برساند اسکن می کند.

2. امنیت ورود.

وردفنس طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی ورود، از جمله احراز هویت دو مرحله ای، اجرای قدرت رمز عبور و محدود کردن ورود را فراهم میکند.

3. دفاع از تهدیدهای بلادرنگ.

افزونه ی وردفنس برای محافظت از وب سایت شما در برابر تهدیدات جدید و نوظهور، دفاع از تهدیدات بلادرنگ را فراهم می کند.

4. هشدارهای ایمیل.

وردفنس زمانی که تهدیدات امنیتی یا مشکلات موجود در وب سایت شما را شناسایی می کند، هشدارهای ایمیلی را ارسال می کند.

5. محدود کردن IP های خاص.

وردفنس به شما امکان می دهد آدرس های IP خاص یا طیف وسیعی از آدرس های IP را مسدود کنید تا از دسترسی ترافیک مخرب به وب سایت خود جلوگیری کنید.
مسدودسازی حمله به سایت

6. مسدود کردن کشور.

وردفنس به شما اجازه می دهد تا ترافیک کشورها یا مناطق خاصی را مسدود کنید تا از وب سایت خود در برابر تهدیدات شناخته شده ناشی از آن مکان ها محافظت کنید.

7. گزارش های تفصیلی.

یکی از ویژگی های این افزونه است که گزارش های مفصلی در مورد تهدیدات امنیتی، اسکن بدافزارها و سایر معیارهای مهم امنیتی ارائه می دهد.

سخن نهایی

راه اندازی افزونه وردفنس یک گام مهم در ایمن سازی وب سایت وردپرس شما است. با دنبال کردن مراحل بالا، می توانید وردفنس را به گونه ای پیکربندی کنید. که از تهدیدات امنیتی مختلف محافظت کند. به یاد داشته باشید که افزونه را به روز نگه دارید و به طور منظم اسکن کنید. تا مطمئن شوید که وب سایت شما ایمن باقی می ماند.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 4 / 5. تعداد امتیاز ها: 1

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *