انتشار افزونه در مخزن | چگونه افزونه را در مخزن وردپرس منتشر کنیم؟

انتشار افزونه در مخزن

افزونه های وردپرس ابزارهای قدرتمندی هستند که می توانند عملکرد وب سایت شما را افزایش دهند و ویژگی های منحصر به فردی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. اگر افزونه ای ایجاد کرده اید و می خواهید آن را با جامعه‌ی گسترده‌ی وردپرس به اشتراک بگذارید، منتشر کردن آن در مخزن رسمی وردپرس راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر است. در این مطلب به بررسی انتشار افزونه در مخزن خواهیم پرداخت.

انتشار افزونه در مخزن وردپرس

اگر شما یک توسعه دهنده و یا نویسنده افزونه وردپرسی هستید، پس این مقاله از شکرینو را از دست ندهید. با انتشار افزونه خود در مخزن وردپرس، می توانید مهارت های خود را به نمایش بگذارید، از سوی کاربران و توسعه دهندگان به رسمیت شناخته شوید و همچنین می توانید در صورت لزوم پس از منتشر کردن آن در مخزن وردپرس، نسخه پریمیوم با ویژگی های بیشتری در وبسایت رسمی افزونه ارائه دهید و هزینه خوبی را بابت آن دریافت کنید. دوره پلاگین نویسی شکرینو به شما در این امر کمک میکند تا به راحتی بتوانید افزونه مورد نظر خود را بنویسید و یا آن را توسعه دهید تا بتوانید از آن کسب درآمد داشته باشید. پس از نوشتن افزونه مورد نظر خود پس از دوره‌ی پلاگین نویسی شکرینو، شما باید بدانید که چگونه افزونه‌ی خود را در مخزن وردپرس منتشر کنید. در ادامه به مراحل گام به گام سابمیت افزونه‌ی خود در مخزن وردپرس می پردازیم.

1. ایجاد یک حساب WordPress.org.

اگر بخواهیم از اولین قدم و بیسیک ترین گام پیش برویم، باید بگوییم که ایجاد یک حساب وردپرسی پیش از هرکاری باید صورت بگیرد. برای ایجاد یک حساب کاربری، به وب سایت WordPress.org مراجعه کرده و به صورت رایگان ثبت نام کنید. اطمینان حاصل کنید که در طول فرایند ثبت نام اطلاعات دقیقی ارائه کرده و اطلاعات حساب خود را ایمن نگه دارید. پس از راه اندازی حساب کاربری خود، می توانید مراحل بعدی آماده سازی و انتشار افزونه خود را برای بررسی ادامه دهید.

2. برای افزونهی خود یک فایل readme بنویسید.

فایل readme.txt یکی از اجزای مهم ارسال افزونه شما است زیرا اطلاعات مهمی در مورد افزونه شما در اختیار کاربران و بازبینان قرار می دهد. فایل readme شما باید شامل توضیحات مفصلی از افزونه، دستورالعمل‌های نصب، دستورالعمل‌های استفاده، تغییرات و سوالات متداول باشد.

3. فایل های افزونه خود را آماده کنید.

قبل از منتشر کردن افزونه به مخزن وردپرس، ضروری است که مطمئن شوید که فایل های افزونه شما به درستی آماده شده اند و آماده‌ی آپلود هستند. فایل های افزونه شما باید شامل فایل اصلی افزونه، فایل readme.txt، تصاویر و موارد مورد نیاز برای عملکرد صحیح افزونه باشد. اطمینان حاصل کنید که کدهای افزونه‌ی شما از استانداردهای کدنویسی وردپرس پیروی می کند، به خوبی مستند شده و عاری از هر گونه خطا یا آسیب پذیری است. سازماندهی و کدنویسی درست فایل افزونه شما باعث می شود تا روند منتشر کردن آن ساده تر و روان تر باشد و همچنین بازبینان راحتتر و سریعتر آن را تایید کنند‌‌. در ادامه به مابقی مراحل انتشار افزونه در مخزن خواهیم پرداخت.

4. چک کردن با مجوز عمومی وردپرس.

وردپرس نیاز دارد که همه افزونه‌های میزبانی شده در مخزن تحت مجوز عمومی (GPL) باشند‌. قبل از انتشار افزونه‌ی خود حتما مطمئن شوید تا افزونه‌ی شما با الزامات مجوز سازگار است. اطلاعات مجوز مناسب را در فایل های افزونه و فایل readme.txt خود قرار دهید تا نشان دهد که افزونه شما برای استفاده، اصلاح و توزیع مطابق با مجوز GPL در دسترس است.

5. افزونه خود را برای بررسی ارسال کنید.

افزونه خود را تحت یک پوشه زیپ شده در دسکتاپ خود ذخیره کنید. حتما فایل readme را در فایل زیپ شده قرار دهید. بررسی کنید که آیا نام افزونه صحیح است یا نیاز به تغییر دارد.
هنگامی که تمام فایل ها و مستندات لازم را برای افزونه خود آماده کردید، وقت آن است که آن را برای بررسی در مخزن وردپرس ارسال کنید. وارد حساب کاربری وردپرسی خود شوید. به بخش افزونه های بروید و روی دکمه‌ی افزودن افزونه کلیک کنید‌ تا فرایند ارسال آغاز شود. روی دکمه‌ی انتخاب فایل یا select file کلیک کنید و فایل زیپ شده را انتخاب و سپس آن را آپلود کنید. فایل های افزونه و فایل readme.txt خود را برای بررسی توسط داوطلبان وردپرس آپلود کنید. مراقب باشید که از نام WordPress در نام افزونه خود استفاده نکنید زیرا در صورت استفاده، آنها افزونه شما را رد خواهند کرد. همچنین در انتخاب نام افزونه خود این نکته را در نظر داشته باشید که از اسامی دیگر افزونه ها به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا افزونه شما رد خواهد شد. دقت کنید که افزونه شما با الزامات وردپرس منطبق باشد و همچنین مطمئن شوید اطلاعات را درست و دقیق را وارد کردید تا بعدا به مشکل برنخورید.

6. پاسخ به فیدبک های احتمالی بازبینان از اصلی ترین مراحل انتشار افزونه در مخزن

پس از آپلود افزونه، افزونه‌ی شما برای بازبینی ارسال می شود. بازبینان و داوطلبان نظرات، پیشنهادات و انتقادات را برای شما ارسال میکنند. منتظر باشید و حتما به تمامی نظرات و پیشنهادات پاسخ دهید. ممکن است آنها اطلاعات بیشتری از شما بخواهند بنابراین اطلاعات بیشتر را در اختیار آنها قرار دهید. با همکاری با آنها و پاسخگویی به بازخورد آن‌ها، می‌توانید احتمال تایید شدن افزونه خود را افزایش دهید و در مخزن وردپرس در دسترس کاربران قرار دهید. پس از تایید افزونه، یک ایمیل پذیرش دریافت خواهید کرد.

سخن نهایی

انتشار افزونه خود در مخزن وردپرس یک تجربه ارزشمند است که به شما امکان می دهد تا کار خود را با جامعه وسیعی از کاربران وردپرس به اشتراک بگذارید. اگر شما هم میخواهید پلاگین نویسی را به طور کامل آموزش ببینید اصلا دوره‌ی پلاگین نویسی شکرینو را از دست ندهید. اما این تمام راه نیست. پس از یادگیری پلاگین نویسی به طور کامل و نوشتن یک پلاگین، میتوانید آن را در مخزن وردپرس منتشر کنید. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در ابن مقاله از شکرینو شما میتوانید به طور کامل افزونه‌ی خود را در مخزن وردپرس منتشر کنید.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد امتیاز ها: 2

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *