آموزش کار با افزونه فرم ساز Gravity Forms-نحوه نصب Gravity Forms

آموزش کار با افزونه فرم ساز Gravity Forms

آموزش کار با افزونه فرم ساز Gravity Forms

افزونه ی Gravity Forms یک افزونه فرم ساز محبوب برای وردپرس است که به کاربران اجازه می دهد تا فرم های پیشرفته را به راحتی ایجاد کنند. چه بخواهید یک فرم تماس ساده یا یک نظرسنجی پیچیده ایجاد کنید، Gravity Forms شما را تحت پوشش قرار می دهد. در این مقاله ی شکرینو به آموزش کار با افزونه فرم ساز Gravity Forms می پردازیم. نحوه نصب Gravity Forms بسیار مهم است که در این مطلب مورد بررسی قرار میدهیم. اولین قدم در استفاده از Gravity Forms این است که افزونه را در سایت وردپرس خود نصب و فعال کنید. با دنبال کردن آموزش نصب قالب و افزونه ها می توانید این کار را انجام دهید. اگر نمی دانید چگونه این پلاگین را نصب کنید نگران نباشید زیرا جلوتر به آنها خواهیم پرداخت. هنگامی که افزونه را فعال کردید، می توانید شروع به ایجاد فرم ها کنید.
اگر با وردپرس تازه کار هستید یا در حال آموزش وردپرس هستید، یادگیری نحوه کار با Gravity Forms می تواند یک مهارت ارزشمند باشد. این به شما امکان می دهد فرم هایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنید که می تواند به شما در رشد کسب و کار یا وب سایت شما کمک کند.
پس از نصب و فعال سازی Gravity Forms در سایت وردپرسی خود، می توانید شروع به ایجاد فرم ها کنید.
پیاده سازی فرم در سایت

نکات تکمیلی

آموزش کار با افزونه فرم ساز Gravity Forms را در ادامه مورد بررسی کنید. برای ایجاد یک فرم جدید، به Forms در داشبورد وردپرس بروید. سپس روی فرم جدید (New Form) را کلیک کنید. به فرم خود یک نام بدهید و روی ایجاد فرم (Create Form) کلیک کنید.
افزونه ی Gravity Forms دارای انواع فیلدهای فرم است که می توانید به فرم خود اضافه کنید. برای افزودن یک فیلد، کافی است آن را روی فرم خود بکشید و رها کنید. شما می توانید هر فیلد را با کلیک بر روی آن و تغییر تنظیمات آن سفارشی کنید.
پس از انجام این کار ظاهر فرم خود را سفارشی سازی کنید. افزونه ی Gravity Forms دارای چندین قالب فرم از پیش ساخته شده است که می توانید از آنها برای سفارشی کردن ظاهر فرم خود استفاده کنید. برای تغییر ظاهر فرم خود، به تنظیمات فرم بخش ظاهر بروید و یک قالب را برای ظاهر فرم خود انتخاب کنید.
آموزش کار با افزونه فرم ساز Gravity Forms
پس از انجام این کار ها می توانید تنظیمات فرم را پیکربندی کنید. در قسمت تنظیمات فرم، می توانید تنظیمات مختلفی مانند پیام تاییدی که کاربران پس از ارسال فرم مشاهده می کنند و ارسال یا عدم ارسال اعلان ایمیل هنگام ارسال فرم را برای فرم خود پیکربندی کنید.
هنگامی که فرم خود را ایجاد کردید، می توانید آن را با استفاده از یک کد کوتاه در سایت وردپرس خود جاسازی کنید. تعبیه فرم در سایت وردپرسی شما به معنای قرار دادن فرم در یک صفحه یا پست است تا بازدیدکنندگان بتوانند آن را پر کرده و ارسال کنند. برای دریافت کد کوتاه فرم خود، به Forms و بخش All Forms در داشبورد وردپرس بروید. فرم مورد نظر برای جاسازی را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. این کلیک شما را به صفحه ویرایشگر فرم هدایت می کند. به دنبال کد کوتاه در بالای صفحه، درست زیر عنوان فرم باشید. کد کوتاه را کپی کنید و آن را در صفحه یا پستی که می‌خواهید فرم ظاهر شود، قرار دهید. هنگامی که کد کوتاه را اضافه کردید، صفحه یا پست را ذخیره یا به روز کنید و سپس آن را در وب سایت خود مشاهده کنید.

چگونه افزونه Gravity Forms را نصب کنم؟ نحوه نصب Gravity Forms

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم برای کار با افزونه ی Gravity Forms ابتدا باید آن را نصب و فعال کنیم. در ادامه به مراحل قدم به قدم نصب و فعالسازی این افزونه می پردازیم.

1. خرید گرویتی فرمز

ابتدا باید افزونه Gravity Forms را از وب سایت آنها خریداری کنید. پس از تکمیل پرداخت، یک لینک دانلود و یک کلید مجوز از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.

2. دانلود افزونه

وارد داشبورد وردپرس خود شوید، به افزونه بروید و به بخش افزودن جدید وارد شوید و سپس روی دکمه بارگذاری افزونه (Upload Plugin) کلیک کنید. فایل فشرده Gravity Forms را که دانلود کرده اید انتخاب کنید و بر روی دکمه ی نصب کلیک کنید.
دانلود Gravity Forms

نصب Gravity Forms

3. افزونه را فعال کنید

پس از نصب افزونه بر روی فعال کردن افزونه کلیک کنید تا در سایت شما فعال شود.

4. مرحله آموزش کار با افزونه فرم ساز Gravity Forms، کلید مجوز خود را وارد کنید

پس از فعال شدن افزونه، باید کلید مجوز خود را وارد کنید تا قفل تمام ویژگی ها باز شود. برای این کار در داشبورد وردپرس به مسیر فرم ها و سپس تنظیمات و بعد از آن مجوز ها بروید و کلید مجوز خود را در قسمت مربوطه وارد کنید. برای ذخیره مراحل پیشروی شده بر روی ذخیره تنظیمات کلیک کنید.
ساخت فرم با گرویتی فرم

5. اولین فرم خود را بسازید

اکنون که افزونه نصب و فعال شد، می توانید شروع به ایجاد فرم ها کنید.
افزونه فرم ساز Gravity Forms

ویژگی های بارز پلاگین Gravity Forms چیست؟

افزونه Gravity Forms ویژگی های زیادی دارد که آن را به یکی از بهترین افزونه های فرم ساز تبدیل کرده است. اما چیزی که Gravity Forms را از دیگر افزونه‌های فرم متمایز می‌کند، ویژگی‌های پیشرفته بسیاری است که آن را به ابزاری ضروری برای هر صاحب وب ‌سایت تبدیل می‌کند. در اینجا برخی از ویژگی های اصلی Gravity Forms و کارهایی که می تواند برای شما انجام دهد آورده شده است.

1. فرم های چند صفحه ای

اگر فرم طولانی یا پیچیده ای دارید، می توانید آن را به چندین صفحه تقسیم کنید تا برای کاربران قابل مدیریت تر شود.

2. اعلانهای ایمیل

شما می‌توانید اعلان‌های ایمیلی را تنظیم کنید تا زمانی که شخصی فرمی را ارسال می‌کند به شما هشدار دهد، و به راحتی می‌توانید از سرنخ‌ها یا درخواست‌های جدید مطلع شوید.

3. آپلود فایل

افزونه ی Gravity Forms به کاربران اجازه می دهد فایل ها را مستقیماً از طریق فرم شما آپلود کنند و جمع آوری رزومه، عکس یا هر نوع فایل دیگری را آسان می کند.

4. منطق شرطی

منطق شرطی یک ویژگی در Gravity Forms است که به شما امکان نمایش یا پنهان کردن فیلدها را بر اساس ورودی کاربر می دهد. برای مثال، فرض کنید فرمی دارید که از کاربر می ‌پرسد آیا کاربر به محصول A یا محصول B علاقه‌مند است. بسته به پاسخ او، می‌توانید از منطق شرطی برای نشان دادن فیلدهای اضافی مرتبط با انتخاب او استفاده کنید. بنابراین، اگر کاربر محصول A را انتخاب کرد، می توانید فیلدهای مربوط به محصول A را نشان دهید و اگر محصول B را انتخاب کرد، می توانید فیلدهای مربوط به محصول B را نشان دهید. این باعث می شود فرم های شما پویاتر و متناسب با نیازهای هر کاربر باشد.

نمونه فرم هایی که میتوان با گرویتی فرم ساخت

نمونه فرم 1

نمونه فرم سایت 1

نمونه فرم 2

نمونه فرم سایت 2

نمونه فرم 3

نمونه فرم 3

نمونه فرم 4

انجام پروژه طراحی سایت و سئو
شما هر نوع فرمی که خواهید را میتوانید با این افزونه پیاده کنی. دیگر بستگی به خلاقیت خودتان دارد.

سخن نهایی

به طور کلی، Gravity Forms یک افزونه فرم ساز قدرتمند برای وردپرس است که به شما امکان می دهد فرم های پیشرفته را به راحتی ایجاد کنید. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این مقاله می‌توانید فرم‌ هایی با ظاهر حرفه‌ای ایجاد کنید که می‌تواند به شما در رشد کسب‌ و کار یا وب‌ سایتتان کمک کند. با رابط کاربر پسند و ویژگی های قدرتمند، Gravity Forms یک افزونه ضروری برای هر کاربر وردپرس است.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد امتیاز ها: 1

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باش که امتیاز ثبت میکنه!

برای ارسال نظر بهتر است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نظرت در مورد این پست چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *